Door de impact van het COVID-19 virus moesten we de voorstellingen van ‘de Vrek’ in maart afgelasten. Maar niet getreurd, we hebben goed nieuws! Om niet alle voorbereidingen te laten verloren gaan, werd beslist dat we ‘de Vrek’ in oktober van 2020 gaan brengen. Noteer maar al volgende data: 16 – 17 – 18 – 21 – 23 en 24 oktober 2020
In maart 2020 brachten we u normaal gezien het alom bekende stuk De vrek van Molière in regie van Gwenn Schoonjans.
Door impact van het COVID-19 virus hebben wij met spijt in het hart deze voorstellingen moeten afgelasten.
Korte inhoud:
Harpagon is een schatrijke maar gierige weduwnaar met twee kinderen, Elise en Cléante. Omdat hij schrik heeft dat men zijn geld wil stelen, heeft Harpagon zijn fortuin verstopt. Hij hoopt dat zijn kinderen een rijke partij zullen vinden om mee te trouwen. Maar alles loopt anders dan verwacht want zijn zoon Cléante wordt verliefd op Marianne, een arm volks meisje en zijn dochter Elise is verliefd op huismeester Valère die eveneens straatarm is.
Het stuk ’t Is Mooi Geweest wordt u gebracht door de jeugd van toneelkring Ware Vreugd. Het stuk werd geschreven en geregisseerd door Linda Dekeyser.
Data:
vrijdag 18 oktober om 20u zaterdag 19 oktober om 20u zondag 20 oktober om 16u.
Helaas moeten wij u melden dat alle kaartjes reeds de deur uit zijn.
Korte inhoud:
Freddy en Mariette Vanderslagmeulders hebben de hoofdprijs gewonnen in een Halloween wedstrijd op het internet : een luxueus all-in verblijf op het kasteel Drakelsteen.
Het koppel heeft lang uit gekeken naar het ” griezelweekend ” maar ze krijgen heel wat meer te verduren dan ze verwacht hadden !
In maart 2019 zullen we De Caraïbische zee van René Verheezen voor u brengen en dit in regie van Dirk Denys.
Voorverkoop: 17 februari 2019
Korte inhoud:
Twee dames zijn in een ziekenhuis opgenomen met vage klachten. Zij delen de kamer.
De een is een goedhartige vrouw van tegen de zeventig, met gezond verstand en optimisme en bepaald niet verwend door het leven. Ze verloor haar echtgenoot en haar beste vriendin en ze maakt zich zorgen over haar homofiele zoon.
De ander is vijfendertig. Zij is onderwijzeres. Haar man rijdt een scheve schaats en zij kan de schoolkinderen niet meer aan. Met haar huilbuien en uitbarstingen maakt ze de moedige kamergenoot van streek.
De dialogen tussen beide vrouwen zijn ontroerend, grappig en tegelijk onthullen zij hoe ze in het leven staan. Ook veelzeggend zijn de gesprekken met de diverse bezoekers. Soms steunen de dames elkaar, kunnen op momenten elkaar niet uitstaan, en delen angst en hoop. Samen vinden ze troost in de gedachte aan een bootreis naar de Caraïbische Zee.
Data: Vrijdag 22 Zaterdag 23 maart om 20u zondag 24 om 18u Woensdag 27 maart om 20u. Vrijdag 29 Zaterdag 30 maart om 20u
Spelers: Dekeyser Linda, Vandeputte Joke, De Bruyne Gisèle, Debbie Dewitte, Annie De Grande, Peter Rammant, Thierry Vermandere, Mario Bultynck
In oktober 2018 keert het felbegeerde concept van Cafétheater terug bij toneelkring Ware Vreugd. Dit keer spelen we Olijk Kerstfeest. Regie: Ann Vergote Auteur: Bart Spaey
Korte inhoud:
Is Jozef werkelijk zo dom, of speelt hij handig voor joker?…Is Maria zwanger, en zo ja, van wie?…Zijn de drie koningen nu mannelijk, of vrouwelijk?…Zijn de herderkens vrome jongens of zijn het doortrapte smeerlapjes?…Kan men schapen zomaar door konijnen vervangen?…Hoe evolueert de blaasontsteking van het achterste deel van de ezel?…Bengelen de engelen liefdevol aan een katrol?…Wat komen Sinterklaas en de paashaas zoeken in een kerstverhaal?…Kan de Heilige Geest vliegen, of verplaatst hij zich enkel per velo?…Op al deze vragen krijgt u een passend en kluchtig antwoord!
Kerstverhalen hoeven niet zonodig hapklare, honingzoete sprookjes te zijn. Een beetje meer lachen geeft tenslotte ook wat zaligheid aan het leven !…Dat is toch zo ?\
Regie: Tom Talloen Auteur: Paul Coppens Voorverkoop: 18 februari 2018 Data: vrijdag 16 (20u), zaterdag 17 (20u), zondag 18 (18u)
woensdag 21 (20u), vrijdag 23 (20u) en zaterdag 24(20u) maart 2018 Thema: Ik zou gaarne weten wat geluk eigenlijk is, al was het maar voor één dag Korte inhoud:
Een alleenwonende auteur van liefdesromans slentert op een dag door een verpauperde wijk. Plots wordt er door een venster een zetel naar buiten gekeild. Een meisje stormt naar buiten. Ze vlucht voor haar brutale man en wil in het station gaan slapen.
Ze neemt haar schamele bezittingen mee: haar kleren en een zetel. De auteur brengt haar echter naar zijn flat. Die nacht kan ze in de logeerkamer slapen.
Deze ontmoeting is het begin van een mooie, maar pijnlijke romance.
De zetel is een volksstuk met een lach en een traan.
Een aanklacht tegen ongelijkheid en bovendien opnieuw een grote uitdaging voor toneelkring Ware Vreugd
Auteur en Regie: Linda Dekeyser Speeldata: 20 21 en 22 oktober 2017
Korte inhoud:
Napels. Een oude buitenwijk van de stad. Toni Collodi, een eenvoudige, arme boekenverkoper is smoorverliefd op Bianca, de bloedmooie, arrogante dochter van zijn huisbaas, signore Neve. Wanneer die vooraanstaande Napolitaan z’n zaken aan z’n dochter Bianca over laat en zich terugtrekt op heteiland Capri, wil zij Toni uit zijn winkeltje zetten omdat hij al zes maanden de huur niet heeft betaald.
Toni heeft de centen niet. Vier van zijn vaste klanten, 4 jongeren uit de buurt, zullen hem helpen om z’n winkeltje te behouden en ze zullen er zelfs voor zorgen dat Bianca op hem verliefd wordt.
Hoe ze dat doen?
Met de Maankorrels. Gina, Chiara, Paolo en Luigi vinden die op de zolder van het winkeltje, in een oude reistas van Toni’s grootvader. Hun avontuur begint zodra ze de korrels aan het licht bloot stellen. Eveneens belangrijk in het verhaal is dat men in Toni’s winkeltje bijna uitsluitend sprookjesboeken aantreft, dat Bianca Neve Italiaans is voor Sneeuwwitje en dat die hooghartige trien kampt met een hardnekkige appelverslaving.
In maart 2017 gingen we misschien wel de grootste uitdaging aan sinds het bestaan van onze vereniging. We brengen u Knecht van twee meesters, een onverwoestbare oer-komedie uit 1748 geschreven door Carlo Goldoni. Het stuk staat gekend als één van de ijkpunten van de Commedia dell’arte of het Italiaanse geïmproviseerde typentoneel. Deze vorm van volkstoneel gaat, in tegenstelling tot het klassieke toneel, niet gebukt onder vaste regels en leent zich tot tal van interpretaties. Commedia dell’ arte brachten we in het bestaan van onze kring nog nooit en in maart ‘17 gaan we er voor.
Korte inhoud
Clarice is door haar moeder uitgehuwelijkt aan een edelman uit Turijn. Als blijkt dat deze gestorven is, is voor Clarice de weg vrij om zich te verloven en te trouwen met haar ware liefde Silvio. Dan verschijnt plotseling de knecht Truffaldino die de komst van zijn, doodgewaande, Turijnse meester aankondigt. Ongeloof, wanhoop, woede en hebzucht regeren in een zotte wereld waarin de knecht Truffaldino zich meesterlijk op zijn plaats voelt. In dienst bij twee meesters, verstrikt in zijn eigen leugens en tot over zijn oren verliefd – maar zijn grootste zorg is en blijft: dat zijn meesters elkaar niet treffen.
VOLLEDIG UITVERKOCHT!!!
Korte inhoud:
Een bejaarde vrouw, zit in de kerk vóór de begrafenis van haar man samen met haar kleindochter te wachten tot de begrafenisondernemer aankomt met de kist.
Eva vertelt in zes taferelen vol liefde over het leven met haar man en hoe hij er in slaagde steeds te laat te komen … ook nu weer, op zijn eigen begrafenis !
25 spelers in een levensverhaal met heel wat komische elementen en hier en daar wellicht heel herkenbaar !
Update:
Uitzonderlijk is er ook een voorstelling op woensdag (26/10) !
De eerste vergadering is reeds achter de rug.
De rollen zijn verdeeld, alle 25 spelers kijken er alvast weer naar uit.
Hou de laatste 2 weekends van oktober alvast vrij!
Hou de blog in de gaten voor meer updates!
Het stuk: De Gomaar trilogie van Wim De Wulf. Wanneer: Vrijdag 11, zaterdag 12, zondag 13, vrijdag 18, zaterdag 19 maart Regie: Guy Brewee Locatie: Zaal Wara (beekstraat 3) Waardamme Voorverkoop 14 februari 10u-11u30 in zaal Wara Nadien Eric Bultynck 050 27 54 56 Inkom: €8
Korte inhoud
De Gomaar Trilogie.
Wim De Wulf schreef drie parels voor het gezelschap Ultima Thule met Gomaar als centraal figuur.
In het eerste deel, STEKEZOTVANU, maken we kennis met de mensen die het dichtst bij Gomaar staan als kind, met de kleine wereld waarin hij opgroeit. Met zijn toekomstperspectieven en het gebrek eraan bij anderen.
De grotere wereld, de nieuwe gezichten en inzichten komen op Gomaar af in het tweede deel, WIEDATTERIERIS.Hij evolueert tot jongmens van de wereld, scheurend op de moto van hier naar ginder. Het leven ligt voor hem en aan zijn voeten, alles kan, alles is mogelijk.
In het derde deel, ’t ISALTIJDIET, is Gomaar tot volwassendom gekomen. En wat is volwassen zijn? Je staande houden, verantwoordelijkheden opnemen, afscheid nemen, terugkijken. En weten: het is altijd iets.
spelers:
Dekempe Michael
Van Cluysen Bruno
Steurs Jean Paul
Bultynck Mario
Jo Windels
Dreijer Geert Jan
Dewitte Debbie
Deschepper Saskia
Declercq Dominique
Dekeyser Linda
Daele Carine
Vandeputte Joke
Verhelst Sofie
Debruyne Gisèle
Delfien Vandevelde
Jarne Del’Haye
Louis Lescouhier
Robin Van Compernolle
Laurence Vandeweghe
Sasha Vandersteen
Renaud Vancoillie
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.